Általános Szerződési Feltételek
I. Általános rendelkezések:
- Jelen szerződési feltételek (a
továbbiakban: ÁSZF) a textil-arcmaszk.hu domain név alatt működő
szolgáltatások igénybe vételére irányuló, a textil-arcmaszk.hu domain
név alatt működő honlap üzemeltetője, Deák Annamária EV. (1072
Budapest, Akácfa utca 41.; Adószáma: 56564491-1-42, e-mail cím: info@tailors.hu,
telefonszám: (1) 478 0000) mint a szolgáltatásokat nyújtó gazdálkodó
szervezet (a továbbiakban: Vállalkozás) és a szolgáltatásokat igénybe vevő
(a továbbiakban Megrendelő) között létrejövő szerződés olyan általános
szerződési feltételeit jelentik, amelyeket a Megrendelő a szolgáltatások
igénybe vételével és árú kiválasztásával kifejezetten elfogad és magára
nézve kötelező erejűnek ismer el, valamint amelyeket mind a Vállalkozás,
mind pedig a Megrendelő köteles figyelembe venni és megtartani a közöttük
létrejött szerződéses jogviszonykeretében.
- A Vállalkozás bármikor, előzetes
értesítés, vagy a Megrendelő hozzájárulása nélkül jogosult az ÁSZF-et
egyoldalúan módosítani. A módosítás annak a textil-arcmaszk.hu domain
név alatt működő honlapon (a továbbiakban: honlap) történő közzétételével
lép hatályba, és hatályba lépését követően mind a Vállalkozásra, mind
pedig a Megrendelőre nézve kötelező erővel bír. A Megrendelő által
nyújtott bármely szolgáltatás igénybe vétele és használata a módosított
ÁSZF elfogadását jelenti
II.A szolgáltatás igénybe vevője, az igénybevétel feltételei
- A Vállalkozás a honlapon
nyújtott egyes szolgáltatások igénybevételét, árúk tulajdonjogának
átruházására irányuló szerződés megkötését (továbbiakban
együttesen:szolgáltatás igénybevétele) űrlap alkalmazásával közölt
ajánlattételhez kötheti. Ebben az esetben a Megrendelő a szolgáltatás
igénybevételéhez köteles a Vállalkozás által a honlapon erre
rendszeresített ajánlattételi űrlapot az ott meghatározottak szerint
adatokkal megfelelően kitölteni, és a kitöltött adatlapot az
Vállalkozásnak elküldeni. Amennyiben a Megrendelő az űrlapot megfelelően
kitöltötte és a szükséges adatokat a Vállalkozás rendelkezésére
bocsátotta, a Vállalkozás a szolgáltatás igénybevételére irányuló ajánlat
Vállalkozó által történő tudomásul vételéről a Megrendelő által megadott
elektronikus postafiókra küldött elektronikus levélben értesíti a
Megrendelőt.
- A Vállalkozás
szolgáltatás igénybevételre irányuló ajánlat tudomásulvételéről szóló
e-mail hatályosulásával szerződés jön létre a Megrendelő és Vállalkozás
között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a Megrendelőhöz
48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Megrendelő mentesül az ajánlati
kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a
szolgáltatást igénybe venni.) A Megrendelő elfogadja, hogy az ily módon
kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga
irányadó, a Vállalakozó a szerződést elektronikus formában, a Megrendelő
részére is elérhető formában tárolja.. A szerződésre a jelen ÁSZF
rendelkezései vonatkoznak
III.A szolgáltatás tárgya, megrendelés
- A szolgáltatás tárgyát képezi
valamennyi a honlapon aktuálisan található arcmaszkok, szűrőbetétek és kesztyűk,
(a továbbiakban együttesen: „termék”).
A termék lényeges tulajdonságait a Megrendelő megtekintheti a termékek bemutató oldalain, illetve személyesen üzletünkben.
A termék megrendelését elektronikus úton, e-mailen, telefonon, illetve személyesen, lehetséges leadni. A Megrendelő – amennyiben fogyasztónak minősül – az általa tett ajánlati jognyilatkozatot visszavonhatja, amely ajánlati kötöttségét megszűnteti.
A termékek megrendelésekor Megrendelő az alábbi adatokat köteles a szolgáltatás teljesítéséhez rendelkezésre bocsátani:
Személyes adatok: név (vezetéknév és keresztnév; e – mail cím; mobilszám annak érdekében, hogy szükség esetén a Vállalkozás tájékoztathassa a Megrendelőt)
Számlázási adatok: Név, cégnév; számlázási cím (utca, házszám, város, irányítószám);
- A termék meg vásárlásról szóló
ÁFÁ-s számlát Megrendelő elektronikusan vagy a termék mellé csomagolva
kapja kézhez.
Az árak forintban értendők, az Áfát tartalmazzák.
IV. A Vállalkozás által közzétett tartalom
- A Vállalkozás által a honlapon
közzétett tartalom – az egyes termékek termék leírásán és műszaki paraméterein
kívül – kizárólag tájékoztató jellegűek, amelyek valóságáért, helyességéért,
pontosságáért, megbízhatóságáért, valamint a tartalom felhasználásával,
alkalmazásával összefüggésben keletkezett károkért, kellemetlenségekért, vagy
bármilyen hátrányos következményekért a Vállalkozás semmilyen felelősséget nem
vállal, a honlapon található információkat a Megrendelő – a jelen ÁSZF által
meghatározott körben és korlátok között – kizárólag a saját felelősségére
használhatja.
- A Vállalkozás nem vállal
felelősséget azon honlap tartalmáért és a tartalom által esetlegesen okozott
hibákért, károkért vagy kellemetlenségekért, amelyeknek megnyitását a honlapon
elhelyezett linkek teszik lehetővé.
V. Pénzügyi teljesítés
- A termékek árai a honlapon az
egyes termékeknél kerülnek feltüntetésre, amelyek ÁFÁ-val
növelt bruttó árak.
- A Megrendelő a megrendeléskor
köteles a honlapon, a felajánlott lehetőségek körében kiválasztani és
meghatározni a fizetés, az átvétel, valamint a számla kiállításának egyes
feltételeit.
- Lehetséges fizetési módok
- Személyesen, készpénzben az áru átvételével egyidejűleg az alábbi címen: 1072 Budapest, Akácfa utca 41.
- Bankkártyás fizetéssel a Paylike rendszerén keresztül
VI. Elállás
- Megrendelő indoklás nélkül
elállhat a szerződéstől, illetve, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, 14 napon belül
jogosult indokolás nélkül felmondani a szerződést.
- A Megrendelő elállási vagy felmondási jogát termék
adásvételére irányuló szerződés esetén, a terméknek, több termék adásvételekor,
ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára
szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az
utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott
időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, Megrendelő
vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától, szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
- A Megrendelő
– amennyiben fogyasztónak is minősül – elállási jogát a szerződés
megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is
gyakorolja
- A Megrendelő felmondási, illetve elállási jogát
nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozat útján gyakorolhatja. A Vállalkozó fenntartja magának a jogot arra,
hogy a honlapon, illetve a info@ruhaklinika.eu e-mail címen is biztosítson
lehetőséget a Megrendelő számára lehetőséget az elállási, illetve felmondási
jog gyakorlására, s ebben az esetben kötelezettséget vállal arra, hogy tartós
adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a Megrendelői nyilatkozat
megérkezését
- Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, – amennyiben a
szolgáltatás áru tulajdonjogának átruházására vonatkozik – köteles a terméket
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon
belül visszaküldeni, illetve a Vállalkozásnak vagy a Vállalkozás által a termék
átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a Megrendelő a terméket a határidő lejárta előtt
elküldi.
- A Megrendelő kizárólag a termék visszaküldésének
közvetlen költségét viseli, ezen túlmenően a Megrendelő csak a termék
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
- A Vállalkozás haladéktalanul,
de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy
napon belül visszatéríti a Megrendelő által ellenszolgáltatásként
megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben
felmerült költségeket is. Elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a
Megrendelőnek visszajáró összeget a Megrendelő által igénybe vett fizetési
móddal megegyező módon téríti vissza. A Megrendelő kifejezett beleegyezése
alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat,
de a Megrendelőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti
Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Vállalkozás mindaddig visszatarthatja az ellenszolgáltatásként megfizetett összeget, amíg a Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- A Megrendelő elveszíti a
felmondási, elállási jogát - a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Megrendelő kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a
szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti - zárt
csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Megrendelő a csomagolást
felbontotta - a
nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Vállalkozás
a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és
a Megrendelő e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul
vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a az elállás,
felmondás jogát
VII. Kellékszavatosság, Termékszavatosság, Jótállás
- A Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással
szemben a Megrendelő kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
A Megrendelő választása szerint az alábbi szavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kéri a Megrendelő, illetve nem kérheti, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére saját maga is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
A Megrendelő a választott kellékszavatossági igényről másik igényre áttérhet, azonban az ebből eredő többlet költségeket Megrendelő viseli kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot
Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő –
választása szerint – kellékszavatossági jogait a Vállalkozással szemben vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben.
Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül, két éven túl termékszavatossági igény érvényesítésének nincs helye.
A termékszavatossági igény érvényesítése esetében termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal, s a termék hibáját a Megrendelő köteles bizonyítani.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Megrendelő. A Megrendelő a termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- A Vállalkozás jótállásra csak
kifejezett szerződéses kötelezettség vállalása esetén – amely az egyes
termékek leírás részén kerül feltűntetésre – vagy jogszabály előírása
alapján köteles. A Vállalkozás a jótállási kötelezettsége alapján csak abban az
esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként a Megrendelőt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. A Vállalkozás a jótállással érintett termékek mellé köteles jótállási jegyet kiállítani és azt a Megrendelőnek a termékkel együtt, megfelelő tartalommal átadni. A Vállalkozás a jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti. Azonban a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a Megrendelő részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét
A Vállalkozás jótállási felelősségét kizárja a megvásárolt termék nem rendeltetésszerű használata, a termék kezelési és használati útmutatójában leírtak be nem tartása, különösen a termék megrongálása, a nem a termékkel együtt szolgáltatott szoftver hibája vagy egyébként a termékre káros működése. A Vállalkozás nem vállal jótállási felelősséget az olyan meghibásodásért, amelynek oka a termék átadását követően keletkezett
VIII A Vállalkozás szellemi alkotásokhoz fűződő és iparjogvédelmi jogai
- Valamennyi, a Vállalkozás által
nyújtott szolgáltatás keretében a honlapon közzétett tartalom, különösen a
honlap domain neve, a Vállalkozás logója, a honlapon alkalmazott
szerkesztési elv, eljárás, módszer, a honlap külső arculata és
megjelenése, a Vállalkozás által alkalmazott mottók, szoftveres és egyéb
megoldások, ötletek, megvalósítások, továbbá a honlapon a Vállalkozás
által közzétett valamennyi írásos-, képi-, animációs- vagy hanganyag,
valamint védjegy és más iparjogvédelmi oltalom alá eső szellemi alkotás a
Vállalkozás szellemi tulajdonát képezi vagy azok felhasználása kizárólag a
Vállalkozást illeti. Az előbbi tartalmak ezért a Vállalkozás által
nyújtott szolgáltatás igénybe vételéhez elengedhetetlenül szükséges módon
és mértékben történő használatán –az olvasáson, a képernyőn történő
megjelenítésen, a használattal együtt járó és szükséges ideiglenes
többszörözésen és a személyes, nem kereskedelmi célú tároláson és papír
alapú vagy azzal egyenértékű megjelenítésen – túlmenően a Vállalkozás vagy
a szellemi tulajdonjog jogosultjának előzetes, írásbeli hozzájárulása
hiányában semmilyen módon és formában, semmilyen mértékben nem
használhatók fel.
- A textil-arcmaszk.hu domain
név a Vállalkozás javára bejegyzett domain név, amelynek alkalmazása,
felhasználása a Vállalkozás történő hivatkozás kivételével csak a
Vállalkozás előzetes írásbeli hozzájárulásával lehetséges.
IX. Adatkezelés
- A Vállalkozás
a Megrendelőnek a szolgáltatás igénybevételének keretén belül megismert
adatait a mindenkor hatályos adatvédelmi szabályoknak megfelelően kezeli
és tárolja, az adatokat a vonatkozó jogszabályok szerint és feltételek
mellett adhatja át Hatóságoknak / harmadik személyeknek.
X. Egyéb rendelkezések
- Megrendelő a megrendelésével
kapcsolatos az az alábbi elérhetőségeken kérhet tájékoztatást, illetve
jelentheti be panaszát: info@tailors.hu
- A Vállalkozóval szemben
felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon
kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A Vállalkozó
székhelye szerint illetékes békéltető testület: Budapesti
Békéltető Testület (Levelezési
cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.).
Felek a Békéltető Testület igénybevétele hiányában jogosultak a polgári perrendtartás vonatkozó rendelkezései szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság előtt jogaikat, követeléseiket és a vitás kérdéseket érvényesíteni.
- A jelen ÁSZF-ben nem
szabályozott kérdésekben a Felek közötti jogviszonyban a szolgáltatás
nyújtásakor hatályos Ptk. és egyéb vonatkozó magyar jogszabályok az
irányadóak